Tidligere kiggede man igennem blade og så på popidoler og rockstjerner og hængte sågar plakater op på væggen. Man idoliserede skuespillere og deres skønhed blev beundret og man forsøgte at se ud som dem, lyde som dem og gøre som dem. Med mediebilledet i dag er virkeligheden dog forandret. I dag er der stadig fokus på skønhed og overfladiske ting som at leve det vilde liv med fester, penge og dyre ting. Men der er kommet en anderledes tendens der indebærer entreprenør. Selvom man stadig på de unges værelser på Sjælland ser plakater med kendte celebrities fra mediebilledet så har der også sneget sig et andet slags forbillede – og plakat – ind på værelserne. Nu er det ikke unormalt, at man giver udtryk for, at et stort idol ikke har løbet rundt og jaget heste i bar overkrop i en blockbuster, men snarere, at det store idol har fundet en ide og har ført den ud i livet og blevet successfuld med dette, med andre ord, man har en entreprenør som idol. Og det kan være mange forskellige slags, det kan både være ham man har hørt om fra samme by, Slagelse, som har udviklet en app til madspild eller det kan være en af de helt store typer, som har udviklet en helt it-industri på baggrund af sit produkt.
Hjerne frem for udseende
Når man har en entreprenør som idol er man ikke længere så fokuseret på det æstetiske og hvorvidt vedkommende er flot eller ej, men derimod hvad personen har mellem ørene. For en god ide kan inspirere mange og der er noget meget inspirerende og imponerende ved at se folk få en idé, føre den ud i livet, tro på idéen og ikke gå på kompromis og så ende med at tjene styrtende med penge fordi, at man, som den gode entreprenør man er, har fundet et behov, der kunne udfyldes med noget man selv kunne gøre. Det er formentligt sundt for de unge at få en anden slags rollemodeller, hvor det ikke kun handler om at være flottest og dummest, som det ofte er tilfældet med mange reality programmer, men hvor det er okay at være klog og det er okay at være lidt kikset og akavet, for som entreprenør kan dette faktisk mange gange være til at styrke ens brand og gøre, at man skiller sig ud fra mængden. Så nu er det måske snarere i de store aviser eller i iværksætterblade, at man finder plakaterne af ens yndlings entreprenør som skal sætte sop på værelset. Hvis en entreprenør er meget kendt kan du endda gå ned i din lokale boghandler i den by på Sjælland hvor du bor og købe diverse stationary med pågældende person. Forestil dig for eksempel at sove i nattøj og sengetøj med din yndlings entreprenør portrætteret, det er der da vel ingen der kan sige nej til.